لزوم توجه به محله محوری در ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، محمد مهدی ناصحی در نشست مشترک با رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار با اشاره به ضرورت توسعه خدمات برخط بیمه سلامت به سکوهای اینترنتی، گفت: نوع ارائه خدمات تأثیر مهمی در افزایش رضایتمندی بیمه شدگان از کمیت و کیفیت خدمات دارد.
وی افزود: هر محلهای باید متصل به یک کانال ارتباطی شود که در حال حاضر به گفته رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار، ۵۱۵ محله، دارای کانال خدمات رسانی برخط هستند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از خدمات برخط بیمه سلامت به ویژه در حوزه بیمه گری، افزود: نشاندار شدن خدمات مورد نیاز بیماران خاص و صعبالعلاج نیز در توسعه خدمات برخط باید مد نظر قرار گیرد، ضمن اینکه تاکید شده که بحث غربالگری را نیز میتوان با کمک خدمات رسانی برخط در اولویت قرار داد و به کاهش هزینههای حوزه سلامت کمک کرد.
وی با بیان اینکه همکاری بیمه سلامت با مجموعه ستاد توانمند سازی قابل توجه است، گفت: محله محور نگاه مناسبی در ارائه خدمات بوده و برای پزشک خانواده نیز طرح آن تدوین شده است. بدون شک محله محور شدن ارائه خدمات میتواند شرایط خدمات دهی را مناسبتر کرده و شرایط بهتری را برای بیماران به ویژه بیماران خاص و صعبالعلاج فراهم کند.
ناصحی در پایان با تاکید بر اینکه شبکه ارائه خدمات باید منسجم و قدرتمند شود، یادآور شد: در چنین شرایطی است که خود مراقبتی افزایش پیدا کرده و از ابتلای بیماریهای غیر واگیر جلوگیری میشود البته موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید به نحوی شفاف سازی شده و در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.
منبع خبرگزاری مهر