قطع برق خسارت میلیاردی به مخابرات مازندران وارد کرد
به گزارش طبنا، مجتبی سیفیالله پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش موثر رسانه در بهبود عملکرد دستگاهها و پیشرفت و توسعه همه جانبه در حوزههای مختلف اظهار کرد: انعکاس اخبار باید درست و به موقع باشد.
وی مشتری مداری را از محورهای مهم برنامه مخابرات مازندران برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم در حوزه شبکه مخابراتی به پایداری سرویس به بیش از ۹۹ درصد در حوزه تلفن ثابت و سیار دست یابیم.
سیفالله پور با اشاره به اینکه باید شبکه ارتباطی ما به تکنولوژی نوین مجهز شود، یادآور شد: در این راستا ارتقاء شبکه مسی به فیبر نوری در بازه زمانی کم در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر در مرکز استان، ساری و بابل در حال اجرا بوده و بهزودی در کل استان اجرا میشود.
وی با اشاره به اینکه بی کیفیت بودن خطوط ارتباطی در حوزه تلفن ثابت و مکالمات سیار از فرسودگی شبکه مسی است، تصریح کرد: شبکههای مسی فرسوده شده و این امر در استانهایی که از سطح آب بالایی برخوردارند بیشتر است، لذا با جایگزین کردن فیبر نوری بجای مسی که تاثیرات محیطی برآن کمتر است سعی در ارتقا کیفیت زیرساختها برای خدمات رسانی نوین و بهینه به مشتریان هستیم.
مدیر مخابرات منطقه مازندران با بیان اینکه مشترکین میتوانند از مزایای فنآوری VDSL استفاده کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از این فنآوری در فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری از مرکز بسیار کارآمد است.
سیفالل پور از جایگزینی تکنولوژی بهروز در حوزه مخابرات اشاره و یادآور شد: برای دستیابی به این مهم نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، زیرا راه اندازی سایت جدید بخصوص در حوزه شهری چندان امکان پذیر نبوده لذا باید بلندی دکل سایت را افزایش دهیم تا با افزایش ارتفاع مشکل ارتباطی حل شود.
وی ادامه داد: در این راستا چنانچه شهروندان سقف آپارتمانهای مستعد را در اختیار ما برای نصب دکل قرار دهند مشکل ارتباطی مناطق به سهولت حل میشود.