اتصال خیابان ستارخان به بزرگراه چمران با یک پل
همشهری آنلاین- چندی پیش با رصد جریان عبور و مرور در این میدان مشخص شد مسیر خیابان ستارخان به بزرگراه چمران بیشترین تقاضای ترافیکی را در این تقاطع دارد. اهمیت بزرگراه شهید چمران به عنوان یک کریدور ارتباطی از یک سو و نقش خیابان ستارخان به عنوان معبر جاذب سفر از سوی دیگر، ایجاد یک دسترسی مستقیم و بدون توقف از خیابان ستارخان به بزرگراه چمران را طلب می کرد تا علاوه بر کاهش ترافیک شرق خیابان ستارخان، از ترافیک ورودی به میدان توحید نیز کاسته شود. در همین راستا احداث پل غرب به شمال خیابان ستارخان به بزرگراه شهید چمران در مردادماه سال ۱۴۰۳ آغاز شد.
مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با بیان اینکه از دو کوله و چهار ستون این پل، کوله و دو ستون بخش شمالی پروژه واقع در بزرگراه شهید چمران در ماه های گذشته به پایان رسیده اما در بخش غربی پروژه (خیابان ستارخان)، معارضینی همچون مخابرات و فیبرنوری، ادامه عملیات اجرایی زیرسازه پل را با تعویق همراه کرده است.
وی با اشاره به اثربخشی این پل در ساماندهی ترافیکی میدان توحید و روانسازی تردد خیابان ستارخان، خواستار همکاری دستگاه های متولی در رفع هرچه سریعتر معارضین تاسیساتی باقیمانده شد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با اشاره به پایان ساخت بخشی از قطعات عرشه فولادی این پل، از استقرار تعدادی از آنها در کارگاه پروژه خبر داد و افزود: اتصال و اسمبل قطعات عرشه و آماده سازی پایه موقت از این هفته آغاز شد.
وی با اشاره به موقعیت خاص بزرگراه شهید چمران و ترافیک میدان توحید و محدودیت فضای کارگاهی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بلافاصله پس از اتصال قطعات، عرشه بخش شمالی این پل بر روی زیرسازه نصب خواهدشد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران در تشریح مشخصات عرشه فولادی این پل گفت: ۲۳ قطعه فولادی این عرشه ۷۶۰ تنی را تشکیل می دهد. عرض کف قطعات عرشه ۴ متر و عرض بالای آن ۵.۶ تا ۸.۵ متر است که پس از اجرای پل، دو خط عبوری و یک پیاده رو را پوشش خواهد داد.
صداقتی پیشرفت پل غرب به شمال خیابان ستارخان به بزرگراه شهید چمران را بالغ بر ۳۴ درصد اعلام کرد.